بخشداری مرکزی آرادان
ENGLISH
مصوبه شوراي عالي اداري راجع به هرچه بهتر اجراءكردن طرح تكريم ارباب‏رجوع

مصوبه شوراي عالي اداري راجع به هرچه بهتر اجراءكردن طرح تكريم ارباب‏رجوع

شماره:225566/
1901 ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎
5/12/1383
مصوبه شوراي عالي اداري راجع به هرچه بهتر اجراءكردن طرح تكريم ارباب‏رجوع
كليه وزارتخانه‎ها، مؤسسات، شركت‏هاي دولتي، نهادهاي انقلاب اسلامي و شركت‏ها و
مؤسساتي كه شمول قانون بر آنها مستلزم ذكر يا تصريح نام است
شوراي‎عالي اداري در يكصد و بيست و چهارمين جلسه مورخ 19/11/1383 بنا به پيشنهاد
سازمان مديريت و برنامه‎ريزي كشور، به منظور تسهيل و ساده‎سازي فرآيندهاي انجام
كار مربوط به ارباب رجـوع، تسـريع در ارايه خدمات دستگاه‎هاي اجرايي، كاهش رفت و
آمدهاي شهري و جلوگيري از مراجعات مكرر براي دريافت خدمت مشخص بين ادارات مختلف،
در اجراي طرح تكريم مردم و جلب رضايت ارباب‎رجوع در نظام اداري، تصويب نمود:
1ـ از ابتداي سال 1384 تمامي دستگاه‎هاي اجرايي كه براساس قوانين و مقررات در ‎‎‎
قبال ارايه خدمات به مردم وجوهي را دريافت مي‎‏نمايند، لازم است به صورت ذيل اقدام
كنند:
الف) در صورتي كه تعداد ارباب‎رجوع اقتضا نمايد، با هماهنگي شبكه بانكي با اختصاص
فضاي اداري لازم، باجه بانك را در محل ارايه خدمات مستقر نمايند.
ب) نسبت به استقرار دستگاه خود دريافت (A.T.M) در محل ارايه خدمات، اقدام نمايند و
از طريق تابلو راهنما، اطلاعات لازم براي نحوه استفاده از دستگاه مذكور، در اختيار
مردم قرارگيرد.
ج) با هماهنگي شبكه بانكي، رسيدهاي چاپي در مبالغ مشخص شده در تعرفه‎ها و قيمت
خدمات، از بانك اخذ و با دريافت وجه در محل ارايه خدمت در اختيار مردم قرارگيرد.
د) چنانچه راهكارهاي مذكور محقق نگردد، در مواردي كه تعرفه خدمت كمتر از 50،000
ريـال باشـد، رأساً از طريـق صـدور قبض رسيـد براساس بخـشنامه شـماره 31808/2879/52
مورخ 28/7/1383 وزارت امور اقتصادي و دارايي، وجوه مربوط را دريافت نمايند و توسط
دستگاه اجرايي، جمعاً در پايان روز به بانك پرداخت شود.
افزايش مبلغ يادشده، سالانه با هماهنگي وزارت امور اقتصادي و دارايي و سازمان
مديريت و برنامه‏ريزي كشور، اعلام مي‏گردد.
تبصره 1: دستگاه‎هاي اجرايي مكلف هستند ترتيبي اتخاذ نمايند كه باجه بانك، دستگاه
خود دريافت (A.T.M) در نزديك‏ترين محل مورد دسترسي مراجعين قرارگيرد و رسيدهاي
چاپي بانكي (موضوع بند ج) و قبوض (موضوع بند د) در محل ارايه خدمت و در همان
ساختمان به مراجعين داده شود و از ارجاع ارباب‎رجوع به ساير ساختمان‏ها و مراكز،
خودداري گردد.
تبصره 2: بانـك‎هاي عـامل از نظر ايجـاد باجه‏هـاي بانـكي و استقرار دسـتگاه‎هاي
خود دريافت (A.T.M) تسهيلات لازم را در اختيار دستگاه‎هاي دولتي قرار خواهند داد.
2ـ سازمان مديريت و برنامه‎ريزي كشور مكلف است به منظور كاهش ارتباط مردم با
دستگاه‏هاي اجرايي و ترويج ارايه خدمات به مردم به صورت غيرحضوري، كاهش ترددهاي
شهري و جلوگيري از ارجاع مردم براي دريافت خدمت مشخص بين دستگاه‎هاي اجرايي مختلف
و افزايش سرعت، سهولت و دقت در ارايه خدمات نسبت به اصلاح و بازمهندسي روش‏هاي
انجام كار، اقدام نموده و نتايج آن را به شوراي عالي اداري ارايه نمايد.
3 ـ سازمان مديريت و برنامه‎ريزي كشور و وزارت امور اقتصادي و دارايي مسئول نظارت
بر حُسن اجراي اين مصوبه بوده و سازمان مذكور گزارش اجراي اين مصوبه را ـ در مقاطع
6 ماهه ـ به شوراي‎عالي اداري ارايه خواهد نمود.
معاون رييس جمهور و دبير شوراي‎عالي اداري ـ حميد شركاء
1395/10/19

  آدرس پستی: سه راه شهید تمدنی - خ شهید رجایی – بخشداری مرکزی آرادان  تلفن: 34544907-023 نمابر: 34544908-023

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به بخشداری مرکزی آرادان می‌باشد.
Powered by DorsaPortal